Tuesday, December 21, 2010

It's been a while!

It's been a while! 'A while' till i almost forget i do have a blog, too!

Kesian blog ku ini.. Kalau ia adalah makanan, lama dah berkulat, ber'fungi'. Pelbagai alasan yg menyebabkan aku tak update blog ini. Nah, inila antara faktor2 penyebab yg aku rasakan mmg betul, bukan rekaan semata2.

1. BUSY..mmg alasan yg smua org bagi, BUSY...alasan common katakan. Bila tak busy, aku prefer tengok movie, hanging out..duit, bila duit dah habis, mula la susah ati, mula la insaf, dah tak mau dah berpeleseran.. Rasa bersalah sbb menghabiskan duit parents, bukannya duit sendiri.. Tapi apa2pun, aku suka hanging out, esp kalau dgn hubby n geng kamceng, blum sbut lg kalau dgn family, t'utama kalau dgn adik2 perempuan yg sama sot! Bak kata uncle, x perlu duit pun kalau mau hanging out, ckup minyak keta jer..btul ke ckup? Uncle, window shopping langsung x best ler!

2. TAK CREATIVE. yer la, dah namanya tak kreatif, blog pun lebih krg sma dgn tuannya.langsung tak kreatif. tp apa2pun cuba yg tbaik la utk update blog..ada org baca atau tak, tak kisah...sendiri baca pun x apa....kott... (alasan bagi org yg blognya sgt tak menarik..p/s im referring to me, myself).

3. TAK ADA IDEA! Idea, mmg aku seorg yg selalu kekurangan idea..itula kelemahan aku, tak dpt dipertikaikan lagi..kalau idea, pengetahuan ku byk, aku tfikir mau buat novel...tp lupakan jer la hasrat tu yerr..

4. MALAS! Hah! Ni satu lagi alasan. MALAS! jgn tiru aksi ini...kdg2 ada juga idea yg dtg, tp MALAS mau tulis, lebih prefer update status di Facebook, kdg2 Facebook dah jd mcm diary pula..apakah~ Walauapapun, kena ingat juga, every minutes, every seconds mau update status, org lain rimas juga...jgn sampai dia hide kita dr wall dia pulak...every seconds nak cakap yg 'aku skrg kat sini, aku skrg kat sana, heading to somewr bla...bla...bla...', org naik menyampah juga...kdg2 gaduh dgn bf/gf pun mau announce dkat org ramai, banggala tek..bangga sbb gaduh?plsss...kdg2 ada yg mljuahkan rasa cinta, syg, dkat seseorg yg tiada akaun pun dekat facebook, mcmana la org tu mau tau? apa slhnya luahkan face-2-face ker, sms ker, baru org tu tau...well, account org, hak org juga kan..suka ati dia la mau post apa, even sy sndiri pun post ntah apa2..opppppppssss....zippp mulut mode on!

apa2pun, aku yg penting aku mau mengubah perasaan malasku ini terlebih dahulu, not for the sake of my blog.. tp bukan apa, kalau malas, smua benda pun x jalan!
^^ Time to change! ^^

0 comments:

Post a Comment

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .